Delad glädje är dubbel glädje

25 10 2009

Äntligen har jag lyckats få till en dela-knapp på inläggen. Har försökt med både Share this och Add this utan att lyckas vilket retade mig då jag sett andra WordPress-bloggar med dessa funktioner. Ett antal forum och frågor senare inser jag att det beror på att min blogg ligger på WordPress.com (internetbaserad) snarare än WordPress.org (där man laddar ner ett program). WordPress.com tillåter inte java eller flash…

Ett antal forum senare hittar jag ett tips om att använda Add to any. Testade det och även om det fungerade rent praktiskt så var det inte riktigt vad jag ville. Knappen var stor som en lagårdsdörr och klicket ledde bort från min blogg. Efter en del pysslande lyckades jag ändra knappen och låta klicket öppna ett nytt fönster/flik.

Mer info finns på WordPress forum. Du hittar också tips och instruktionsvideo här. Lycka till och kom ihåg – delad glädje är dubbel gädje! Om det sen är någon glädje med att dela mina inlägg är en helt annan fråga. :)

Share

Actions

Information

Leave a Reply

