The Complete Guide to Google Wave

1 11 2009

Nyfikna på Google Wave? Mashable har tidigare släppt en guide och nu kommer också en online-bok – The Complete Guide to Google Wave: How to Use Google Wave – inte från Mashable dock.

Intressant läsning men jag skulle fortfarande vilja lägga vantarna på en riktig Wave. Att få tag på invites är betydligt svårare än vad jag väntat mig och frågan är också när den kommer att släppas publikt? Informationen på Google Wave hemsidan är inte direkt uttömmande.

Nåja, tills vidare får jag väl nöja mig med att läsa om det. Risken är att jag [världen] har hypat sönder den när den väl kommer…

Share

Actions

Information

2 responses

11 11 2009
Lars

Hm,, som av en händelse fick jag några få invites att dela ut från Google idag.
Om Du fortfarande är sugen på wave så kontakta mig.

Det är ett hiskeligt riv efter invites till wave men många som fått inbjudan tröttnar efter en hastig titt och överger alltsammans ganska omgående.
Wave är i ett slags förstadium till beta. Det betyder att sidan är buggig och många funktioner finns bara på ritbordet än så länge. Dessutom så hittar man inte så många att “wava” tillsammans med. Det finns två olika sorters medlemskap på wave. En är för utvecklare och programmerare. dom tillhör en “sandbox” där dom kan leka. Den andra är bara för test-piloter, dvs. vanliga användare som får prova på. Dock är dom viktiga för utvecklingen av programmet och kan lämna feedback på hur saker fungerar. Jag tillhör den senare kategorien. Wave är mycket nytänk och rätt så annorlunda. Det är en del att lära (eller lära-om) innan det känns meningsfullt. Men här finns en potential.
Om Du vill ha en invite fortfarande, motivera varför.
L

12 11 2009
Carl Lindeberg

Hej Lars, å tack för tanken.
Har precis fått och [knappt] hunnit kika som hastigast på Wave. Fick en från en vän och sen dagen efter från Google. Verkar som de [google] har börjat släppa invites för svenska/europeiska marknaden.
Håller med om att det är en del att lära och lära om, ett nytt sätt att förhålla sig till kommunikation. Ska bli spännande att se hur det funkar. Saknar för tillfället folk att wavea med men det kommer.
Tack igen för tanken! Ska försöka återkomma med lite respons när jag fått en känsla för det.
Dela du ut din invite till bättre behövande! :)
/Calle

Leave a Reply

